27 Ekim 2009 Salı

Olaylara Fransız

Bugün farklı bir amaç için kullanıcam blogumu. Bölümden bir arkadaşın incelemesini yapıcam.

Genel olarak bakınca senin benim gibi bir insanoğlu ama onu farklı bir yaşam formu olarak gösteren bir ilginç özelliği var. Bu da şu ki, hiç bir ana dili olmaması. İlginç bir yaşam formu diye söylemiştim. İlk duyduğumda epey bir şaşırmıştım bu duruma ama biraz muhabbet kurmaya çalışınca olayın cidden çok vahim olduğunu gördüm.

Bu arkadaş ailevi nedenlerden dolayı Almanya'da doğmak zorunda kalmış. 3 Yaşına kadarda orada yetişmiş falan. Sonra annesi bir haber alma şirketinde çalıştığından dolayı Fransaya yerleşmişler. En uzun kaldığı yerde burası bu arkadaşın. Fransız olarak yetişmiş. 11 Yaşına kadar. Daha sonraları ise Türkiye'ye kesin dönüş yapmış. Hadi ilk zamanlar zorlanıyor falan desek kaç sene Türkiyede kalmış di mi yani? Öğrenmesi gerekirdi.

Neyse bizim okulda eğitim ingilizce ve çok zorlu bir Hazırlık eğitimine tabi kaldıktan onra dersler ingilizce olarak işleniyor. 1 Senede ingilizce eğitimi aldı. Normal olarak bakıldığı zaman bu arkadaşın bir kaç dili ana dili gibi bilmesi lazım. Almanca, Fransızca, Türkçe ve İngilizce. Hadi İngilizce'yi geçtim adam Türkçeyi anlamakta epey bir zorlanıyor. Almanca ve Fransızca'yıda unuttum, o zamanlar çocuktum diyor. E peki Çok sevgili Fransız kardeşim. biz seninle nasıl anlaşıcağız? Yani hangi dili kullanıyorsun sen anlaşmak için. Almanca bilmezsin, Fransızca konuşamazsın. Bizle arkadaş olana kadar Türkçe konusundada zorlanıyordun? Şimdi yine üç beş kelime anlıyorsun. E sen konuşmadan mı yaşadın yıllar yılı?

1 yorum:

  1. İlginçmiş :D Ana dilim gibi Türkçe konuşurum ayıptır sölemesi :P

    YanıtlaSil