8 Aralık 2009 Salı

Derste Uyumak

Günlerdir uykusuzum. Deli oluyorum resmen.

Bir kaç gündür elimde olmayan sebeplerden ötürü çok geç saatlerde yatıp ertesi gün yine elimde olmayan nedenlerden ötürü erken saatte kalkıyorum. iki günde toplasan 4 saat ya uyumuşumdur ya uyumamışımdır. Derdim ne, ne kalkıyorum sabahın köründede gidiyorum derse di mi? Bende sordum bunu kendi kendime. Sınav haftasının bitmesine rağmen, ufak çaplı derslerin ufak çaplı vizeleri boş bir günün erken saatlerinde, (kargacıklar bokcağazlarını yemeden) icra ettirildiğinden seve seve kalkmak zorunda kalıyorum böyle. Hazır kalkmışım deyip vizeye girip evede gitmeyip derse giriyorum. Hal böyle olurken uyumakta kaçınılmaz tabi.

Bugün hayatımda uyumadığym kadar uyudum derste. Daha önce hiç bu kadar ders anlatılırken uyumamıştım. Hatta ders anlatılırken ışıklar kapansın rahat uyuyim diye tartıştım bile bazı arkadaşlarla. O derece.

Her neyse ders anlatılıyor ve ben yavaş yavaş geçiyorum kendimden. İki dünya arasında sıkışıp kalmak gibi bir histi sayın seyirciler! Mışıl mışıl uyuyorum farkındayım. Ama diğer yandan dersi dinliyorum. Yok artık demeyin. Bizzat başıma geldi. Kafamda hocanın söyledikleri canlanıyor. Trim'ler List'ler resmen bilinçaltımda yaşıyorum dersi. 4 saatlik Ship Construction dersinin 3 saatini uyuyarak geçirdim. Diğer dersdede uyurdum bıraksalar ama hoca herkese o günü özetleyen bir soru kağıdı verdi. O derste çözülüp değerlendirme için teslim edilmesi gereken.

Mecbur kalktım tabi, hiç umudum yok ama, zerre dinlememişim dersi. Boş vericem diye düşünürken bi baktım terimler, formüller aşırı tanıdık geliyor. Başladım tek başıma çözmeye. Kendimi kasıp ne olduğunu hatırlamaya çalışıyorum fena konsantre olmuşum. Hocanın dikkatini çekti bu durum. Geldi başımda dikildi ve kağıdıma bakıyor. Bende ona baktım, kaşları çatılmış bir vaziyette kesiyor kağıdımı...

-E sen 3 saat boyunca uyudun dersimde nasıl çözüyorsun bunu? Bu hafta anlattım çözümünü.
- Derse gelmeden mi çalıştın?
- Hayır, ama sanırım uyurken dinlemişim sizi (O nasıl bişi lan öle?)
-Hmmm. İlginç

dedi ve gitti. Uyumadım desem rüya bile gördüm. Hem uyudum hem ders dinledim yani. Çok garip bir tecrübe oldu benim için paylaşıyim dedim :)

7 yorum:

  1. based on a true story :P Delilim bile var hatta :D

    Yok bu foto geçen seneden :P

    YanıtlaSil
  2. hehe foto pek uyumlu olmus, takdir ettim :P bilirim o hissi, ama sen henüz tarih derslerinde uyumanın hazzına erişememişsin :P tavsiye edenzi :)

    YanıtlaSil
  3. Ahh ahh.. Her üni de okuyan yaşar vize final dönemlerinde özellikle :D Biz artık rekor deniyorduk bu sefer bu kadar saat uykusuz kaldım falan die =) Ama seninki ayrı bi aşmışlık tabi =) İyiymiş yine de :P Kimya dersleri de uyumak için mükemmeldir :P

    YanıtlaSil
  4. Tarih dersinin zevkini hiçbir ders geçemez uyuma konusunda. :P :D Ha bi de seminerler var tabii. :D

    YanıtlaSil
  5. insanlar sesini kaydedip yatmadan önce dinliyor böyle uykuyla uyanıklık arası bilimsel adını bilmediğim ama beynin bi acaip çalıştığı zamanı kullanmak için. yaa, insanoğlu ilginçliklerle dolu... uyumaya devam :P

    YanıtlaSil