30 Aralık 2009 Çarşamba

Beyin Hamallığı


Bi arkadaşla konuşurken aklıma geldi bu konu aslında. Konu tam olarak şöyle "sen neden Turkcell kullanmıyorsun ki?" diye bir soru sordu. Bende ona vakti zamanında Turkcell kullandığımı baya uzun bir zaman ve ekonomimi kötü etkilediğini aveanın daha cazip geldiğini falan anlattım. O da olur mu öyle şey ya şu an çok avantajlı diye epey bi Turkcell'in reklamını yaptı. Ama benim dilim o kadar yandı ki Turkcell'den miken geçmem. Her neyse bende diğer bahane olarak ben telefon numaralarını çok zor ezberlerim. Nerden baksan 4 senedir avea kullandığımı ve daha numaramı tam olarak yeni ezberlediğimi falan anlattım. O ne yaptı peki? Kendi numara hafızasını övdü durdu. Nasıl baydı nasıl baydı anlatamam. Her neyse geyik yapmıyim...

Bende ona zamanında numaraları çok çabuk ezberlediğimi ama artık yaşlandığıma dair şeyler geveledim. Yemedi tabi. Tabiii tabi diye karşılık verdi. Bunun üzerine numara ezberleme hamallıktan başka bir şey değildir mottosunun arkasına sığındım...

Ama öyle değil midir ki? Numara ezberlemek nedir ya? Eskide kaldı artık o olay. Eskiden zordu hayat. Teknoloji böyle gelişmemişti, cep telefonları bu kadar yaygın falan değildi. Hatta baya eskiye gidersek yoktu bile. Herkes hayatta kalmak için ezberlemek zorundaydı numaraları. Telefon kulubeleri vardı eskiden. Ezberleyemeyenler ise yanlarında küçük küçük defterler taşırlardı. Nasıl bir irite edici bir görüntüdür o küçük küçük rehberlerin içinden bakınıp bir yerleri aramak? Bunu göze alamayanlar karizma yapmak için ezberlerdi tüm numaraları. Beynimiz gerekli gereksiz kişicanların numaraları ile dolup taşardı. Hatta eski insanların kafalarının yeni nesil şeyleri almayışının nedenide budur bana göre. Nasıl yani mi diyeceksiniz? Eski insanlar kafalarına gerekli gereksiz bilgileri yükleyerek bilgi hamallığı yapmış durmuş. Şimdi sen ona yeni sistemi öğretmeye kalktıkça onlar kafalarında olan gereksiz numaralardan ötürü yeni bilgileri kavrayamıyorlar yeaa.

Şimdi öle mi anasını satim? Telefon rehberi denen bir şey var olmadı memory stickler var böle miniminicik. Milyarlarca telefon numarası sığar içine. Kaydet kaydet dur. Hem telefon rehberi yerine ben hala ezberden arıycam diyip inatla numara çevirmeye çalışırsan gülmezler mi ulan sana? -Aaa şuna bak teknoloji cahili numara çeviriyor hala demezler mi?

Derler Ajan derler. Her şeyi derler. Hal böyle iken ciddi ciddi numara ezberlemek harbi hamallık be hacı*. hem ne halt yemeye ezberliyorsan. Değişicek o değişicek. Telefon numarası almak iptal etmek o kadar kolay ki şimdilerde anasını satim. Herkes kafasına göre bir o operatöre bir bu operatöre geçiyor çocukların eline düştü bu olay. Cıkcıkcık bilinçli olalım olduralım. Sık sık numara değiştirip ulaşmak isteyenlerin tav olmasına müsamaaa göstermeyelim.

*Bunada tavımdır he. Bir seslenme nidası olarak: Hacı!

**Hacı'yı geçtim ajan ne lan. Bi de abartıp acan diyenler var.

12 yorum:

  1. Kendini kasıp da ezberleyenler için iyi bir yazı ama tamamen doğal yetenek sonucu ezberleyenlere ağır kaçmış sanki biraz. :P

    YanıtlaSil
  2. Abi numara ezberlemenin yeteneği mi olur? Başka şeyler için kassınlar alla alla :)

    YanıtlaSil
  3. nesi var ki tukcellin mis gibi kullanıyorum ben :D
    hem beyine fazla bilgi yükleyince bilgi hamlığı olmuyor, yalan o.
    ama güzel olmuş genel olarak. ellerine sağlık =)

    YanıtlaSil
  4. Turkcell şu an iyi olabilir ama ben şu andan bahsetmiyorum netekim. Feleğimi şaşırtmıştı 2-3 ene evvelsinde :D

    YanıtlaSil
  5. Herkese zorla mı yorum yazdırıyon lan :D

    YanıtlaSil
  6. Nerden çıkardın öle bişeyi cıkcık. Yapar mıyım hiç öle bişi hıh.

    YanıtlaSil
  7. Hayatta işim olmaz. Onu bunu bırakta adam gibi yorumunu yap (:P)

    YanıtlaSil
  8. ya bırak , teknolojiye güven mi olur allaskına :d hiç olmazsa kafanda tehlike anında ulaşabilecegin 5 10 numara saklıcaksın. telefonun calındı, minimini bellegin kırıldı üstünde teknolojik donanım yok naapcaksın kuzum :D

    YanıtlaSil
  9. Acil durumlar için olcak tabi üç beş numara. Hepten mala yatıp hiç ezbere bilme demiyorum :P Ama bunun dışında başka bir numara ezberlemek cidden hamallık :P

    YanıtlaSil
  10. Şu anki operatörden operatöre geçme, bir yetmeyip 2-3 telefon kullanma gibi gerekçeler gerçekten de numara ezberlemeyi gereksiz kılıyor. Ben de hatırlarım eskiden tüm arkadaşlarımın numaralarını ezberlediğimi, şimdi kendi numaramı hatırlamak için bile telefona bakıyorum :P Zaman kullan-at zamanı be hacı :P Aferin güzel konuya parmak basmışsın :) Ama o küçücük küçücük memory stick'ler kaybolunca, bütün numaralarının kayıtlı olduğu canım telefonun çalınınca anlaşılır numara ezberlemenin kıymeti. Gerçi şimdi bi de bilgisayara yedekleme falan çıktı di mi? Neyse teknolojinin hızına yetişilmez sen devam et...

    YanıtlaSil