25 Nisan 2009 Cumartesi

Hamdi Abi...

Kimdir nedir uzun uzun tanıtmayacağım Hamdi Abimizi... Bizim evin karşısında ki tekel bayii işte nesini tanıtıcam ki hem.

Yine sıradan bir vize dönemi. Her sınav öncesi olduğu gibi yine ev ana baba günü. Her yerden cins cins insanlar aynı ulvi amaca hizmet. Ders çalışıyoruz canlar.

Yemezsiniz tabi orası ayrı... Her neyse. Ders çalışma faslı bitti goy goy geyik. Ama bir şeyler eksik sanki değil mi? Biz ders çalışma aşkıyla dolmuş taşmış insanları ayakta tutan bir şey. Sigara...

Kimsede sigara yok. Herkes üşeniyor Hamdi Abimizi ziyaret etmeye. Olucak gibi değil kısa çöp çekiyoruz. Yine bir enterasanlıkla karşılasıcam ya, ben garip insan kısa çöpü çekiyorum =/ Dizlerimin altına kadar inen şortumla bu ayazda dışarı çıkıp sigara alıcam. Ev arkadaşım bari sütte al içelim diyor. (Fazla uzak değil üşeniyorum şimdi uzun bir şeyler giymeye.) Üstüme bir mont alıp düşüyorum yollara. Hamdi Abim kapının girişine yaslanmış sigarasını tellendirirken dükkandan elinde bira şişelerinin olduğu poşetleriyle çıkan gençlerin arkasından bakıyor. Ben giriyorum dükkandan içeri. Sütlerin olduğu dolaptan kutu sütü alıyorum ve kasaya gidiyorum. Kasanın arkasında gani gani sigaralar bana bakıyor... Hamdi abi de tezgahın üzerine bıraktığım kutu sütü kesip hayırdır genç sizler "aslan sütü"nden aşşağısını içmessiniz vari bakışlarla karşılık veriyor. "Bir de kısa marlbora Hamdi Abi" diyorum. "Kısa Marlborayı anladıkta, bu süt neyin nesi?" diyor. Şort üstü montla nasılda küçük kardeşi gecenin bi köründe sütsüz kalmış imajı çiziyorum değil mi canlar? Gülüyorum sadece. "Kapınızın önünde sahipsiz çocuk mu buldunuz, acırım o çocuğa bi kaç gün süt verirsiniz yavaş yavaş Yeni Rakı'ya başlatırsınız siz o veleti" diyor... Nasılda espritüel değil mi? Çok düşündümü acaba Kemal Sunal filmlerine konu olucak senaryoyu. Açıkçası fazla kafamı yormadım...

Ulan öğrenciyiz tamamda nedir bu ön yargı. Hergün alemmi yapıyoruz? Hergün içkinin dibinemi vuruyoruz. Tamam boş bira şişelerini bermuda şeytan üçgeni şeklinde tezgahın üstüne dizmiş olabiliriz. Tamam mutfaga hafif beklemiş arpa suyu kokusundan girilmiyo olabilirde hiç mi karnımız ağrıyo ve dolayısıyla süt içme ihtiyacı içinde olmayabiliriz? Ben bunu anlamıyorum. Ne sorguluyosun bizi Hamdi Abi? Ver sütümü sigaramı al paranı... İlişkimiz sadece bu boyutta kalsın. Eğer içinde bir yerlerde her durumda ve şartta espri yapıcak bi insan varsa Tekel Bayii yerine gidip Cem Yılmaz olsaydın?

Her neyse. Saygılarımı Sunuyorum Hamdi Abi...

4 yorum:

  1. sürekli görüştüğün insanlarla ilişkiyi belirli bi mesafede tutmak gerekli zannımca... ya siz çok yüz veriyosunuz da hamdi abiniz size bu şekilde hesap sorarcasına takılma hakkını kendinde buluyo ya da olur olmadık şeylere burnunu sokmayı seven bi insan şu hamdi abi. her iki şekilde de süt almana ben bile şaşırdım adam ne yapsın :P

    YanıtlaSil
  2. Off of :D bahsettiğim buydu işte ablacım önyargı :) Ne var yani. Bundan sora inat değil mi. Hergün gecenin bir yarısı gidip süt alcam hıh. Sonra o sütlerden peynir yapıp rakıya meze yapcam :D Oldu mu :)

    YanıtlaSil
  3. Tamam mutfaga hafif beklemiş arpa suyu kokusundan girilmiyo olabilirde hiç mi karnımız ağrıyo ve dolayısıyla süt içme ihtiyacı içinde olmayabiliriz?

    Cümleye gel ya :D
    Bu arada bayılırım süt içmeye nam nam namm..

    YanıtlaSil
  4. Ne var ki cümlede? :)

    Ne demiş ünlü düşünürlerden Albert Einstein, "Atomu parçaladım ama önyargıyı asla." :) Yada öyle bir şey işte :)

    YanıtlaSil